LOW CARB E-KUCHAŘKy

od Lucky Grusové

__CONFIG_colors_palette__{"active_palette":0,"config":{"colors":{"17ee7":{"name":"Main Accent","parent":-1}},"gradients":[]},"palettes":[{"name":"Default Palette","value":{"colors":{"17ee7":{"val":"hsla(var(--tcb-main-master-h, 210), var(--tcb-main-master-s, 77%), var(--tcb-main-master-l, 54%), 1)"}},"gradients":[]},"original":{"colors":{"17ee7":{"val":"rgb(19, 114, 211)","hsl":{"h":210,"s":0.83,"l":0.45}}},"gradients":[]}}]}__CONFIG_colors_palette__
PROHLÉDNOUT
__CONFIG_group_edit__{}__CONFIG_group_edit__
__CONFIG_local_colors__{"colors":{},"gradients":{}}__CONFIG_local_colors__

10 top potravin pro ketogenní dietu

Od: Petra / LadyLowCarb


Ketogenní dieta velmi dobře pomáhá, když se potřebujete zbavit přebytečných kil: rychle a bez hladovění.

Katogenní stravování spočívá ve striktním omezení sacharidů (pečivo, přílohy, sladkosti), naopak do sytosti si dopřáváte přirozené potraviny s vysokým obsahem zdravých tuků – ryby, vejce, maso, tučné sýry, smetana.

Tipy na low carb čtení:


JAK PÁLIT A NEUKLÁDAT

Přečtěte si, jak se vědci spletli s jídlem, pohybem a pálením tuků.

Fitplan.cz


VOŇAVÁ KUCHAŘKA

Nejlepší low carb tištěná kuchařka pro nízkosacharidové vaření od Lucky Grusové.

Paleosnadno.cz

Při ketogenní stravě se organismus během několika dní přepne do nutriční ketózy. V ketóze se jako hlavní zdroj energie spalují tuky namísto glukózy.

Chcete dietu vyzkoušet? Pak byste měli vědět, jaké potraviny budou tvořit základ vašeho nového ketogenního jídelníčku. 

Tady je seznam top 10 potravin, které doporučuji mít doma v dostatečném množství:

TOP 10 potravin pro ketogenní dietu

  1. 1
    VEJCE: Pokud je máte rádi, je z poloviny vyhráno! Vajíčka se počítají mezi základ ketogenní stravy, uděláte z nich omelety, volská oka, jsou výborná natvrdo nebo nahniličko, do zeleninových salátů, nebo z nich připravíte těsto na skvělou low carb pizzu. Vejce se také používají do sladkých keto dezertů.  
  2. 2
    SLANINA: Ano, slanina je keto friendly! Plátky osmažené na pánvi ke snídani, do přílohového salátu, jako součást low carb burgeru. Vyškvařené kostičky slaniny jsou skvělé jako posypka polévky místo houskových krutonků.  
  3. 3
    SMETANA: Nebojte se smetany, na ketogenní dietě najdete spousta receptů, kde ji upotřebíte. Zkuste připravit nějaký dobrý low carb dezert, nebo si jí ochuťte kávu. Pozor na množství, spíš sáhněte po smetaně na vaření (kolem 12% obsahu tuku), než smetaně na šlehání (více než 30 % tuku).
  4. 4
    SÝR: Tvrdé i vyzrálé sýry, opět v tučné variantě, s obsahem tuku kolem 45 %. Vynikající do vaječné frittaty, nebo si jím posypte obědové cudle (těstoviny z cukety). Z Mozzarelly připravíte legendární grusetky - keto těstoviny.
  5. 5
    ČERSTVÉ LISTOVÉ SALÁTY: hlávkový, římský, … listová zelenina je obzvláště vhodná pro keto dietu, stačí listy natrhat, opláchnout a osušit, zakápnout olivovým olejem a přisypat hrst opražených semínek. Nebo je připravit se zakysanou smetanou s rozetřeným stroužkem česneku; do salátů je také výborná domácí majonéza.
  6. 6
    KETO NÁHRAŽKY CUKRU: Xylitol, Stevia, Erythritol. Chuť si zamlsat? Oslaďte si svůj keto dezert jedním z povolených cukrů. Moc to nepřehánějte, sladké jen občas a s mírou.
  7. 7
    KVĚTÁK: Velmi univerzální zelenina, ideální k přípravě příloh. Našlehejte uvařený květák s mascarpone a máte skvělou falešnou „bramborovou“ kaši, z květáku také připravíte rýži. Mějte doma květák čerstvý nebo mražený, stačí rozebrat na růžičky, oblanšírovat ve slané vodě a můžete jej jíst klidně samotný.
  8. 8
    KUŘECÍ PRSA: Když přijde čas na rychlé nízkosacharidové jídlo, sáhněte do mrazáku pro kuřecí prsa, nechte je povolit, hoďte na pánev a poctivý základ keto oběda nebo večeře je hotový. Přidejte zeleninu, dip ze zakysané smetany a nechte si chutnat!
  9. 9
    MANDLOVÁ MOUKA: Low carb „moučníky“ se nejčastěji pečou z mandlové mouky. Mandlovou mouku si můžete namlet i čerstvou z celých mandlí. Na sladké i slané keto pečení. TIP: Mandlovou mouku za dobrou cenu koupíte u medvědů v e-shopu Grizly.cz
  10. 10
    PŘÍRODNÍ NATURAL OŘECHY: Povolené mlsání! Vhodné jsou neslazené mandle, para ořechy, vlašské, lískové. Kešu už obsahují víc sacharidů, pozor na nadměrnou konzumaci. Buráky, arašídy – nejsou oříšky, ale plody podzemnice olejné, tedy luštěnina. Pro ketogenní dietu jsou nevhodnou potravinou. Daší info najdete v článku Ořechy a low carb
Petra / LadyLowCarb

Zajímá mě vše kolem low carb stravování. Jsem certifikovaným absolventem kurzu výživový poradce (společnost Nutris®), nemám však lékařské vzdělání - mějte prosím na paměti, že každé lidské tělo reaguje na změny v jídelníčku jiným způsobem, proto se moje zkušenosti od těch vašich mohou lišit.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Kvalitní ořechy za výbornou cenu

>
Send this to a friend
Hezký článek z blogu LadyLowcarb.cz, tady je odkaz: https://ladylowcarb.cz/10-top-potravin-pro-ketogenni-dietu/