LOW CARB E-KUCHAŘKy

od Lucky Grusové

__CONFIG_colors_palette__{"active_palette":0,"config":{"colors":{"17ee7":{"name":"Main Accent","parent":-1}},"gradients":[]},"palettes":[{"name":"Default Palette","value":{"colors":{"17ee7":{"val":"hsla(var(--tcb-main-master-h, 210), var(--tcb-main-master-s, 77%), var(--tcb-main-master-l, 54%), 1)"}},"gradients":[]},"original":{"colors":{"17ee7":{"val":"rgb(19, 114, 211)","hsl":{"h":210,"s":0.83,"l":0.45}}},"gradients":[]}}]}__CONFIG_colors_palette__
PROHLÉDNOUT
__CONFIG_group_edit__{}__CONFIG_group_edit__
__CONFIG_local_colors__{"colors":{},"gradients":{}}__CONFIG_local_colors__

Blanšírovaný květák, skvělá low carb příloha

Od: Petra / LadyLowCarb


Nedovedete si představit, že byste si na květáku pochutnali jinak, než když je usmažený v trojobalu?

Tenhle klasický recept na obalovaný květák sice zásadám low carb stravy neodpovídá kvůli strouhance a mouce, naštěstí je spousta receptů s květákem, které si na nízkosacharidovce můžete dát bez výčitek svědomí.

Tipy na low carb čtení:


JAK PÁLIT A NEUKLÁDAT

Přečtěte si, jak se vědci spletli s jídlem, pohybem a pálením tuků.

Fitplan.cz


VOŇAVÁ KUCHAŘKA

Nejlepší low carb tištěná kuchařka pro nízkosacharidové vaření od Lucky Grusové.

Paleosnadno.cz

Já jsem si dnes připravila jednoduchý návod na květák, který se hodí jako přílohová zelenina nebo základ pro další vaření.

Příprava květáku spočívá v blanšírování.

Co je blanšírování

Blanšírování je kuchařská technika, která se používá k tepelné úpravě zeleniny.

Při blanšírování se kusy zeleniny krátce povaří ve slané vroucí vodě, následně se prudce zchladí ve vodě ledové. Tím se zastaví var a zelenina zůstane na skus příjemně křupavá, navíc se zvýrazní její barva.

Jak blanšírovat květák

Blanšírování květáku spočívá v jeho rozebrání na stejně velké růžičky, které se vloží do hrnce s vroucí osolenou vodou.

Množství květákových růžiček se vkládá jen tak akorát, aby se nezastavil var.

Podle velikosti se květák vaří asi 3-5 minut, poté se z vody opatrně vyndá a vloží do mísy, kde je studená voda.

Pro lepší účinnost se do mísy se studenou vodou navíc přidávají kostky ledu.

blanšírovaný květák low carb příloha

Co s blanšírovaným květákem

Já zbožňuju blanšírované růžičky květáku jako zeleninovou přílohu k low carb jídlu.

Na fotce vidíte moji večeři; ke květáku jsem přidala jogurtový dip s česnekem a poprášila špetkou kurkumy:

TIP: Pokud si kupujete mraženou zeleninu, ta bývá zamražená v syrovém stavu, vyžaduje tedy tepelnou úpravu.

Protože voda, ve které se květák povařil, byla dostatečně slaná, zvýraznila se příjemně chuť květáku. Květák není rozblemcaný ani rozvařený, ale mírně křupavý na skus, neboli al dente, jak říkají Italové.

Blanšírovaný květák také perfektně poslouží jako výchozí surovina pro další vaření. Květák zapečený v troubě se sýrem, květákový mozeček, květák na kari.

Všechno tohle jsou low carb recepty, kde blanšírovaný květák hraje prim – je podstatně lepší, než kdybyste pro přípravu použili květák syrový.

Růžičky oblanšírovaného květáku jsou perfektní základ pro low carb svačinu, nebo když si připravujete krabičku s obědem do práce.

Jak skladovat blanšírovaný květák

Blanšírovaný květák vydrží v lednici až několik dní.

Já vždy zpracuji celý květák najednou, když se mi podaří natrefit na akci a koupit květák levně za dobrou cenu.

Růžičky blanšírovaného květáku zamrazuji. Buď v plastových krabičkách jednotlivé porce, nebo je nasypu do sáčku, vložím do mrazáku, a asi po hodině sáček vyndám, květák promačkám, aby se od sebe růžičky oddělily.

Takto si pak můžu ze sáčku vzít právě tolik květáku, kolik potřebuji, hodit třeba na pánev s rozehřátým máslem a báječný základ pro low carb oběd nebo večeři mám během pár minut hotovou!

Blanšírovaný květák jako low carb příloha

Velmi univerzální recept na využití květáku v low carb & keto nízkosacharidovém stravování.
Chutnalo? Ohodnoťte prosím recept:
5 z 2 hodnocení
Vytisknout Připnout
Příprava: 5 min
Vaření, pečení: 5 min
Chlazení: 15 min
Čas celkem: 25 min
Porce: 4
Autor: LadyLowCarb.cz

POTŘEBUJEME

  • 1 ks květák
  • voda
  • sůl
  • ledová voda (na zchlazení)

POSTUP

  • Květák předem opláchneme, případně očistíme kartáčem na zeleninu a rozebereme na růžičky stejně velké, v průměru asi 4 cm. Větší růžičky přeřízneme napůl. Košťál lze blanšírovat také, pokrájejte ho na menší kousky.
  • Připravíme si velkou mísu, napustíme do ní studenou vodu, ideálně přidáme kostky ledu.
  • Ve větším hrnci přivedeme k varu větší množství vody, důkladně osolíme. Voda má být slaná asi jako na těstoviny, nebo jako mořská voda.
  • Do vroucí vody opatrně vložíme růžičky květáku, jen tak, aby zaplnily povrch. Pokud bychom dali květáku hodně, zastavili bychom var vody a růžičky by se nemusely rovnoměrně provařit.
  • Po 4 minutách květák opatrně vyjmeme, sama si pomáhám velkou děrovanou lžící. Přendáme do cedníku, propláchneme studenou vodou a vložíme do mísy s vodou ledovou.
  • Takto pokračujeme, až zpracujeme celý květák.

Poznámka k receptu:

Vychlazené okapané růžičky květáku použijeme jako přílohu k low carb jídlu nebo svačině, případně uložíme do ledničky na pozdější použití, nebo zamrazíme.

Nutriční hodnoty na 1 porci:

Množství: 200g | Kalorie: 60kcal | Sacharidy: 8g | Bílkoviny: 4g | Tuky: 0.6g
Líbí se vám recept?Další porci low carb inspirace najdete na mém Pinterestu!

Čtěte také: Blanšírovaná brokolice, královna low carb

Petra / LadyLowCarb

Zajímá mě vše kolem low carb stravování. Jsem certifikovaným absolventem kurzu výživový poradce (společnost Nutris®), nemám však lékařské vzdělání - mějte prosím na paměti, že každé lidské tělo reaguje na změny v jídelníčku jiným způsobem, proto se moje zkušenosti od těch vašich mohou lišit.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Kvalitní ořechy za výbornou cenu

>
Send this to a friend
Hezký článek z blogu LadyLowcarb.cz, tady je odkaz: https://ladylowcarb.cz/blansirovany-kvetak-skvela-low-carb-priloha/