LOW CARB E-KUCHAŘKy

od Lucky Grusové

__CONFIG_colors_palette__{"active_palette":0,"config":{"colors":{"17ee7":{"name":"Main Accent","parent":-1}},"gradients":[]},"palettes":[{"name":"Default Palette","value":{"colors":{"17ee7":{"val":"hsla(var(--tcb-main-master-h, 210), var(--tcb-main-master-s, 77%), var(--tcb-main-master-l, 54%), 1)"}},"gradients":[]},"original":{"colors":{"17ee7":{"val":"rgb(19, 114, 211)","hsl":{"h":210,"s":0.83,"l":0.45}}},"gradients":[]}}]}__CONFIG_colors_palette__
PROHLÉDNOUT
__CONFIG_group_edit__{}__CONFIG_group_edit__
__CONFIG_local_colors__{"colors":{},"gradients":{}}__CONFIG_local_colors__

Kuřecí játra na salátku

Od: Petra / LadyLowCarb


Low carb oběd během chvíle na vašem stole, restovaná drůbeží játra na salátku se zálivkou vinaigrette z olivového oleje.

Obložte vařeným vejcem (nebo lépe dvěma) a o luxusní kulinářský zážitek je postaráno – samozřejmě 100 % v rámci nízkosacharidové stravy.

Tipy na low carb čtení:


JAK PÁLIT A NEUKLÁDAT

Přečtěte si, jak se vědci spletli s jídlem, pohybem a pálením tuků.

Fitplan.cz


VOŇAVÁ KUCHAŘKA

Nejlepší low carb tištěná kuchařka pro nízkosacharidové vaření od Lucky Grusové.

Paleosnadno.cz

Protože do low carb nepatří klasické přílohy jako rýže nebo brambory, je vhodné doplnit játra zeleninou.

Ideální volbou jsou zelené listy salátu, já jsem zvolila polníček. Polníček má nerušivou, příjemnou chuť, kterou vyzdvihneme zálivkou vinaigrette.

Kuřecí játra

Kuřecí játra jsou extrémně vhodná na minutkovou kuchyni.

Ačkoliv se jedná o vnitřnosti, kterým ne každý holduje, jsou kuřecí játra lahodná, delikátní, na chuť velmi jemná.

S přípravou kuřecích jatýrek strávíte minimum času, nejsou potřeba máčet předem v mléce, jak tomu bývá u jater vepřových nebo hovězích, abyste je zbavili pachuti žluči. Kuře dosahuje jateční hmotnosti během několika málo týdnů, na rozdíl od prasat nebo krav, kde to trvá měsíce až roky.

Kuřecí játra jsou velmi levná. Osobně je nejraději kupuju v Lidlu, v půlkilovém balení.

Játra stačí opláchnout, odřezat vše, co se mi na nich nelíbí (moc toho není – nějaká ta žilka, šlacha, cévka). Osušit a šup hodit na pánvičku s rozpáleným ghíčkem, vepřovým sádlem nebo nějakým jiným vhodným tukem.

Orestovat, pilně je přitom obracet, nakonec posolit a opepřit a máme hotovo!

Kuřecí játra na salátku

Restovaná kuřecí játra na salátu se zálivkou vinaigrette: ideální low carb oběd během chvilky na vašem stole!
Chutnalo? Ohodnoťte prosím recept:
4 z 1 hodnocení
Vytisknout Připnout
Příprava: 15 min
Vaření, pečení: 15 min
Čas celkem: 30 min
Porce: 2
Autor: LadyLowCarb.cz

POTŘEBUJEME

Restovaná kuřecí játra:

  • 500 g kuřecí játra
  • Sůl
  • pepř
  • vepřové sádlo

Zálivka vinaigrette:

Dále budeme potřebovat:

  • 4 ks vejce (vařená)
  • 400 g salát polníček
  • cibule (kolečka na ozdobu)
  • ředkvička

POSTUP

  • Nejprve si dáme vařit vejce, aby byla připravená. Vařte max. 8 minut, aby byl žloutek po rozkrojení svěží a bez nazelenalého okraje.
  • Polníček opláchneme a opatrně vysušíme – buď necháme poctivě odkapat v sítku, případně použijeme papírové utěrky, nebo existuje šikovná věcička zvaná odstředivka na saláty.
  • Kuřecí játra opláchneme a očistíme je od viditelných blanek. Osušíme je, klidně papírovými utěrkami. Pokrájíme je na pravidelné kousky.
  • Na pánvi rozpálíme sádlo. Jakmile je pánev dostatečně horká, vhodíme na ni pokrájená játra. Obracíme, aby byla játra orestovaná ze všech stran a dostala světle hnědou „krustičku“. Celé restování jater trvá zhruba 3-5 minut. Proveďte test: vyjměte jeden kousek masa a rozkrojte, poznáte tak nejlépe, zda jsou játra uvnitř hotová.
  • Připravte si zálivku vinaigrette. Osobně na ni používám obyčejný plastový šejkr, ale stejně dobře poslouží sklenička od přesnídávky s víčkem. Do nádobky nalijte olivový olej, ocet, dijonskou hořčici a přisolte či opepřete podle chuti. Důkladně promíchejte, až vám vznikne hustá žlutá a báječně krémová zálivka.
  • Osušený polníček rozložte na talíř a zalijte vinaigrette. Doprostřed salátu se zálivkou vložte orestovaná kuřecí játra. Teprve nyní je posolte a opepřete. 
  • Obložte vařenými vejci (mně jedno nestačilo, dvě zasytí podstatně lépe), rozkrojenou ředkvičku a ozdobte kolečky cibule. 

Poznámka k receptu:

Množství receptu je počítáno pro dvě osoby, 250 g jater na osobu ztratí při restování něco ze svého objemu. 
Líbí se vám recept?Další porci low carb inspirace najdete na mém Pinterestu!

Co je restování?

Restování, neboli sotýrování, je tepelná úprava, kdy se maso nakrájené na menší kousky zprudka opéká a obrací na menším množstvím rozpáleného oleje.

Cílem je, aby se maso zatáhlo a povrch zhnědnul. Restování se používá především v minutkové kuchyni.

Pokud by teplota na pánvi nebyla dostatečně vysoká, játra by pustila šťávu a poté by se jednalo o dušení ve vlastní šťávě – ani to však kuřecím játrům na chuti neubere.

Sušení salátu

Při omývání salátu buďte dostatečně jemní, abyste nepolámali křehké lístky. Umýváte-li salát pod tekoucí vodou, pak ať není příliš prudká. Salát nechte nejlépe okapat v cedníku.

Jestliže listový salát tvoří pravidelnou součást vašeho jídelníčku, pořiďte si odstředivku na salát. Je to jednoduché mechanické zařízení, s jehož pomocí salátové listy rychle osušíte, a přitom zůstanou stále křehké.

Pokud byste salátové listy dostatečně neosušili, zálivka by na salátu nedržela a sklouzla doprostřed mísy nebo talíře, navíc by byla přebytečnou vodou naředěná.

Zálivka vinaigrette

Při přípravě vinaigrette použijte olivový olej pokojové teploty, nikoliv z lednice. Zálivka bude krásně krémová a lesklá.

Jestliže nejste na ketogenní dietě (tedy stahujete sacharidy na minimum), nebojte se přidat do zálivky malou lžičku medu. Med zálivku neskutečně zjemní a posune salát na další (nebeskou) úroveň.

Základní recept na zálivku vinaigrette upravte podle své chuti. Přijít do ní můžou bylinky, česnek, místo vinného octa balsamikový.

Vnitřnosti

Vnitřnostem se jinak říká droby, řadí se mezi ně například játra, srdce, ledviny, dršťky, žaludky.

Zlaté pravidlo týkající se vnitřností praví, že by se měly spotřebovat co nejdříve, protože některé druhy se rády kazí, zrání jim neprospívá.

Nejlepším zdrojem méně známých druhů vnitřností je místní řezník: jestli ještě žádného osvědčeného nemáte, vřele doporučuji po nějakém se poohlédnout, ať nejste závislí na masu ze supermarketů.

Petra / LadyLowCarb

Zajímá mě vše kolem low carb stravování. Jsem certifikovaným absolventem kurzu výživový poradce (společnost Nutris®), nemám však lékařské vzdělání - mějte prosím na paměti, že každé lidské tělo reaguje na změny v jídelníčku jiným způsobem, proto se moje zkušenosti od těch vašich mohou lišit.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Kvalitní ořechy za výbornou cenu

>
Send this to a friend
Hezký článek z blogu LadyLowcarb.cz, tady je odkaz: https://ladylowcarb.cz/drubezi-jatra-lowcarb-obed/