LOW CARB E-KUCHAŘKy

od Lucky Grusové

Pečený tvaroh LC s kokosem a borůvkami

Od: Petra / LadyLowCarb


Dokonalost sama! Pokud vás na low carb honí mlsná, upečte si tvaroh.

Jedná se o rychlý LC dezert s minimem sacharidů, avšak dostatkem bílkovin a tuků. Tenhle recept si jednoduše zamilujete.

Tipy na low carb čtení:

JAK PÁLIT A NEUKLÁDAT

Přečtěte si, jak se vědci spletli s jídlem, pohybem a pálením tuků.

Fitplan.cz


VOŇAVÁ KUCHAŘKA

Nejlepší low carb tištěná kuchařka pro nízkosacharidové vaření od Lucky Grusové.

Paleosnadno.cz

Co je pečený tvaroh?

Pečený tvaroh je zdravá a chutná alternativa ke klasickým dezertům.

Pečený tvaroh se připravuje se umícháním tvarohu s vajíčkem, sladí se povoleným LC cukrem (Xylitol, Erythritol, případně stévie nebo čekankový sirup).

Do tvarohu se přidává trochu ovoce a také strouhaný kokos pro ještě lepší chuť.

Takto připravený tvaroh se navrší do zapékací misky, posype plátky mandlí a dá se do trouby zhruba na 15 minut péct.

Jaký tvaroh použít?

Nejlepší je polotučný nebo tučný tvaroh.

Pokud sáhnete po tvarohu ve vaničce, výsledný dezert bude krémovější. Pevnější konzistenci získáte z tvarohu v alobalu.

Zapomeňte na nízkotučný tvaroh. Jednak nebude dobře chutnat, a pak také výsledek by byl značně vodovitý.

A pak taky znáte to… na low carb jsou tuky důležitým sytícím faktorem! Na LC jídlech si musíte nejenom pochutnat, ale měly by vás také zasytit.

V čem tvaroh péct?

Vhodná je jakákoliv zapékací miska. Keramická, z varného skla.

Já jsem tvaroh připravovala v litinové kokotce (malý hrnec s oušky), která má objem asi 3 dcl.

K zapékání nepotřebujete pokličku.

[thrive_leads id=’2169′]

Ovoce do pečeného tvarohu?

Ano, určitě přidejte, pečený tvaroh bude šťavnatější.

Použijte maliny, jahody, borůvky, nebo další ovoce, které spadá do seznamu LC povolených potravin. Pokud máte ovoce z vlastní zahrádky, například třešně, ale i jablka nebo hrušky, přisypte do tvarohu nakrájené na kousky tyhle.

Ovoce samo o sobě není ideální, ale v kombinaci s bílkovinami a tukem, které tvaroh obsahuje, se celkový glykemický index jídla výrazně sníží a hladina krevního cukru vám tolik nevyskočí – nebudete mít brzy hlad.

Pečený tvaroh uspokojí vaše chuťové buňky, a navíc vás zasytí.

Kokos

Do tvarohu se přidává strouhaný kokos. Není ho potřeba hodně, stačí tak dvě lžičky.

Kokos s tvarohem skvěle ladí, ve výsledku mu propůjčí nepatrnou chuť, která však tento dezert příjemně pozvedne.

Přidejte čokoládu!

Jste-li milovníky čokolády, nastrouhejte do tvarohu hořkou čokoládu. Stačí pár hoblinek. Tvaroh získá hezkou strakatou strukturu.

Nebo vložte kostičku čokolády doprostřed tvarohu. Čokoláda se při pečení rozpustí, a až do upečeného tvarohu zaboříte lžíci, bude na vás uvnitř čekat sladké tekuté překvapení.

pečený lc tvaroh recept

Pečený tvaroh

LadyLowCarb.cz
Vynikající LC dezert z tvarohu, vejce, kokosu a ovoce.
5 z 2 hodnocení
Prep Time 5 min
Cook Time 15 min
Total Time 20 min
Course Dezert
Cuisine Česká kuchyně
Porce 1
Kalorie 631 kcal

Equipment

  • Zapékací miska
  • Low carb Voňavá kuchařka
  • Plátky mandlí

Ingredients
  

  • 250 g tvaroh tučný nebo polotučný
  • 1 ks vejce
  • 2 lžička Kokos strouhaný
  • borůvky hrstička
  • máslo na vymazání formy
  • 1 lžíce Mandlové lupínky
  • Erythritol nebo jiné low carb sladidlo

Instructions
 

  • Tvaroh rozmícháme s vejcem, kokosem a LC sladidlem.
  • Zapékací nádobu vymažeme máslem.
  • Do nádoby položíme vrstvu tvarohu, posypeme trochou ovoce, navrch položíme opět tvarohovou vrstvu.
  • Zasypeme mandlovými lupínky a dáme péct do předehřáté trouby zhruba na 15 minut, dokud tvaroh nezezlátne.

Notes

Pečený tvaroh obsahuje velké množství bílkovin, je ideální při sportovním výkonu. Nutriční hodnoty propočítány v případě použití tučného tvarohu.
Keyword Keto, Low carb, Primal, Vegetariánské

Zkuste také low carb lívanečky s borůvkami, vynikající low carb dezert!

Petra / LadyLowCarb

Zajímá mě vše kolem low carb, jak nízkosacharidové stravování ovlivňuje naše zdraví i psychickou pohodu. Nemám však lékařské vzdělání - mějte prosím na paměti, že každé lidské tělo reaguje na změny v jídelníčku jiným způsobem, proto se moje zkušenosti od těch vašich mohou lišit.

Dotazy nebo komentáře? Sem s nimi!

Your email address will not be published. Required fields are marked

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Kvalitní ořechy za výbornou cenu

Send this to a friend
Hezký článek z blogu LadyLowcarb.cz, tady je odkaz: https://ladylowcarb.cz/peceny-tvaroh-lc-s-kokosem-a-boruvkami/