LOW CARB E-KUCHAŘKy

od Lucky Grusové

__CONFIG_colors_palette__{"active_palette":0,"config":{"colors":{"17ee7":{"name":"Main Accent","parent":-1}},"gradients":[]},"palettes":[{"name":"Default Palette","value":{"colors":{"17ee7":{"val":"hsla(var(--tcb-main-master-h, 210), var(--tcb-main-master-s, 77%), var(--tcb-main-master-l, 54%), 1)"}},"gradients":[]},"original":{"colors":{"17ee7":{"val":"rgb(19, 114, 211)","hsl":{"h":210,"s":0.83,"l":0.45}}},"gradients":[]}}]}__CONFIG_colors_palette__
PROHLÉDNOUT
__CONFIG_group_edit__{}__CONFIG_group_edit__
__CONFIG_local_colors__{"colors":{},"gradients":{}}__CONFIG_local_colors__

Pečený tvaroh LC s kokosem a borůvkami

Od: Petra / LadyLowCarb


Dokonalost sama! Pokud vás na low carb honí mlsná, upečte si tvaroh.

Jedná se o rychlý LC dezert s minimem sacharidů, avšak dostatkem bílkovin a tuků. Tenhle recept si jednoduše zamilujete.

Tipy na low carb čtení:


JAK PÁLIT A NEUKLÁDAT

Přečtěte si, jak se vědci spletli s jídlem, pohybem a pálením tuků.

Fitplan.cz


VOŇAVÁ KUCHAŘKA

Nejlepší low carb tištěná kuchařka pro nízkosacharidové vaření od Lucky Grusové.

Paleosnadno.cz

Co je pečený tvaroh?

Pečený tvaroh je zdravá a chutná alternativa ke klasickým dezertům.

Pečený tvaroh se připravuje se umícháním tvarohu s vajíčkem, sladí se povoleným LC cukrem (Xylitol, Erythritol, případně stévie nebo čekankový sirup).

Do tvarohu se přidává trochu ovoce a také strouhaný kokos pro ještě lepší chuť.

Takto připravený tvaroh se navrší do zapékací misky, posype plátky mandlí a dá se do trouby zhruba na 15 minut péct.

Jaký tvaroh použít?

Nejlepší je polotučný nebo tučný tvaroh.

Pokud sáhnete po tvarohu ve vaničce, výsledný dezert bude krémovější. Pevnější konzistenci získáte z tvarohu v alobalu.

Zapomeňte na nízkotučný tvaroh. Jednak nebude dobře chutnat, a pak také výsledek by byl značně vodovitý.

A pak taky znáte to… na low carb jsou tuky důležitým sytícím faktorem! Na LC jídlech si musíte nejenom pochutnat, ale měly by vás také zasytit.

V čem tvaroh péct?

Vhodná je jakákoliv zapékací miska. Keramická, z varného skla.

Já jsem tvaroh připravovala v litinové kokotce (malý hrnec s oušky), která má objem asi 3 dcl.

K zapékání nepotřebujete pokličku.

Ovoce do pečeného tvarohu?

Ano, určitě přidejte, pečený tvaroh bude šťavnatější.

Použijte maliny, jahody, borůvky, nebo další ovoce, které spadá do seznamu LC povolených potravin. Pokud máte ovoce z vlastní zahrádky, například třešně, ale i jablka nebo hrušky, přisypte do tvarohu nakrájené na kousky tyhle.

Ovoce samo o sobě není ideální, ale v kombinaci s bílkovinami a tukem, které tvaroh obsahuje, se celkový glykemický index jídla výrazně sníží a hladina krevního cukru vám tolik nevyskočí – nebudete mít brzy hlad.

Pečený tvaroh uspokojí vaše chuťové buňky, a navíc vás zasytí.

Kokos

Do tvarohu se přidává strouhaný kokos. Není ho potřeba hodně, stačí tak dvě lžičky.

Kokos s tvarohem skvěle ladí, ve výsledku mu propůjčí nepatrnou chuť, která však tento dezert příjemně pozvedne.

Přidejte čokoládu!

Jste-li milovníky čokolády, nastrouhejte do tvarohu hořkou čokoládu. Stačí pár hoblinek. Tvaroh získá hezkou strakatou strukturu.

Nebo vložte kostičku čokolády doprostřed tvarohu. Čokoláda se při pečení rozpustí, a až do upečeného tvarohu zaboříte lžíci, bude na vás uvnitř čekat sladké tekuté překvapení.

pečený lc tvaroh recept

Pečený tvaroh

Vynikající LC dezert z tvarohu, vejce, kokosu a ovoce.
Chutnalo? Ohodnoťte prosím recept:
5 z 1 hodnocení
Vytisknout Připnout
Příprava: 5 min
Vaření, pečení: 15 min
Čas celkem: 20 min
Porce: 1
Autor: LadyLowCarb.cz

POTŘEBUJEME

POSTUP

  • Tvaroh rozmícháme s vejcem, kokosem a LC sladidlem.
  • Zapékací nádobu vymažeme máslem.
  • Do nádoby položíme vrstvu tvarohu, posypeme trochou ovoce, navrch položíme opět tvarohovou vrstvu.
  • Zasypeme mandlovými lupínky a dáme péct do předehřáté trouby zhruba na 15 minut, dokud tvaroh nezezlátne.

Poznámka k receptu:

Pečený tvaroh obsahuje velké množství bílkovin, je ideální při sportovním výkonu. Nutriční hodnoty propočítány v případě použití tučného tvarohu.

Nutriční hodnoty na 1 porci:

Množství: 300g | Kalorie: 631kcal | Sacharidy: 15g | Bílkoviny: 37g | Tuky: 47g
Líbí se vám recept?Další porci low carb inspirace najdete na mém Pinterestu!

Zkuste také low carb lívanečky s borůvkami, vynikající low carb dezert!

Petra / LadyLowCarb

Zajímá mě vše kolem low carb stravování. Jsem certifikovaným absolventem kurzu výživový poradce (společnost Nutris®), nemám však lékařské vzdělání - mějte prosím na paměti, že každé lidské tělo reaguje na změny v jídelníčku jiným způsobem, proto se moje zkušenosti od těch vašich mohou lišit.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Kvalitní ořechy za výbornou cenu

>
Send this to a friend
Hezký článek z blogu LadyLowcarb.cz, tady je odkaz: https://ladylowcarb.cz/peceny-tvaroh-lc-s-kokosem-a-boruvkami/