LOW CARB E-KUCHAŘKy

od Lucky Grusové

Zelňačka na způsob low carb

Od: Petra / LadyLowCarb


Husté polévky jsou pro nízkosacharidovou dietu dokonalým požehnáním. Zasytí a obsahují spoustu dobrot, které při jejich přípravě použijeme.

Nevadí, že low carb polévka nejde zahustit jíškou, uvidíte, že i tak si pochutnáte a nebudete mít pocit, že byla polévka ošizená.

Tipy na low carb čtení:

JAK PÁLIT A NEUKLÁDAT

Přečtěte si, jak se vědci spletli s jídlem, pohybem a pálením tuků.

Fitplan.cz


VOŇAVÁ KUCHAŘKA

Nejlepší low carb tištěná kuchařka pro nízkosacharidové vaření od Lucky Grusové.

Paleosnadno.cz

Zelňačka podle receptu níže patří mezi moje favority. Splňuje kritéria low carb stravování, její příprava je snadná.

Jeden poctivý talíř vystačí na chutný oběd nebo večeři. Pokud nedržíte ketogenní dietu (přísná low carb), dejte si k zelňačce plátek žitného chleba.

low carb zelňačka

Zakysanka do zelňačky

Zakysanou smetanu vezměte k ruce tučnější, ideální je taková, která má obsah tuku kolem 20 %.

Zakysanou smetanu vlijte do polévky až poté, co ji odstavíte z plotny. Už nevařte, jinak se může zakysanka srazit a v polévce budete mít hrudky.

Pokud smetanu vynecháte, dostanete výbornou polévku v paleo stravovacím stylu.

TIP: U polévek vždycky zeleninu nejprve osmažím na nějakém kvalitním tuku (sádlo, přepuštěné máslo). Osmažení zvýrazní chuť; pokud bych zeleninu hodila jen do vody, byla by vařená, bez chuti. Vřele doporučuji, udělejte si pár minut čas navíc a než polévku zalijete vodou, základ osmahněte.

Na přípravu základů polévek je fajn hrnec, který má silnější dno.

Vývar do polévky

Pokud nemáte vývar, sáhněte po bujónu „v kostce“. Nemyslím obyč masox nebo jemu podobná dochucovadla. Porozhlédněte se v obchodě, určitě narazíte na zredukovaný vývar z přírodních surovin.

Sama jsem se naučila připravovat si vývar z hovězího a kořenové zeleniny, vychlazený a zcezený ho naliju do pytlíků a dám zmrazit.

Jeden šuplík v mrazáku je rezervovaný jen pro vývary. Když potřebuju opravdu dobrou polévku, sáhnu po sáčku, rozmrazím a vařím. Doporučuji!

Petřin nízkosacharidový newsletter

pro dámy

Jednou za čas užitečné LOW CARB tipy a recepty do vašeho e-mailu? Přihlaste se k odběru:

Váš e-mail je u mě v bezpečí, čtěte Zásady ochrany soukromí

Zelňačka pro nízkosacharidovou dietu i pro rodinu

Zelňačku v provedení low carb si z hrnce odeberu pro sebe.

Zbylou zelnou polévku doupravím pro rodinu: zahustím jíškou ze dvou lžic mouky, přidám lžíci cukru (většinou na sražení chuti kysaného zelí) a brambory uvařené zvlášť – pokud by se vařily v polévce se zelím, nezměknou.

TIP: Abyste srazili ostrou chuť kysaného zelí, před vařením jej propláchněte pod tekoucí vodou.

zelná polévka low carb

Zelná polévka (low carb)

Výborná a sytá: taková je zelňačka, připravená tak, aby splňovala kritéria nízkosacharidové diety. 
Chutnalo? Ohodnoťte prosím recept:
5 z 2 hodnocení
Vytisknout Připnout
Příprava: 10 min
Vaření, pečení: 45 min
Čas celkem: 55 min
Porce: 5
Autor: LadyLowCarb.cz

POTŘEBUJEME

POSTUP

  • Vezmeme si k ruce větší hrnec se silnějším dnem, rozpálíme plotýnku a do hrnce vhodíme sádlo nebo přepuštěné máslo. Necháme rozehřát, až se vzduch nad dnem hrnce začne chvět.
  • Mezitím si oškrábeme mrkve, oloupeme cibuli. Mrkev nakrájíme na kolečka, cibuli na klínky. Vhodíme do hrnce s roztopeným sádlem. Lehce posolíme. Mícháme, aby se zelenina nepřichytila. Jakmile získá světlounce zlatou barvu, přihodíme na kostičky nakrájené uzené maso. Opět mícháme a počkáme, až se uzené opeče.
  • Zasypeme lžící sladké mleté papriky, teď už jen párkrát míchneme a zalijeme vývarem (případně vodou). Osolíme, vložíme bobkové listy, nové koření a černý pepř. 
  • Přidáme kysané zelí. Pokud je zelí nakrájené na dlouhé nudličky, můžete ho ještě překrojit, aby v polévce nebyly velké kusy. 
  • Zvolna vaříme, dokud není zelí měkké (trvá to asi půl hodiny).
  • Vyjmeme koření, případně ještě dosolíme. Stáhneme z plotny a vmícháme zakysanou smetanu, už nevaříme! Případně můžeme přidat kopeček zakysanky až na talíř při servírování.

Poznámka k receptu:

Zelná polévka zahřeje a zasytí, je ideální pro chladnější dny. 

Orientační výživové hodnoty na 1 porci:

Množství: 1z 5 | Kalorie: 252kcal | Sacharidy: 12.2g | Bílkoviny: 10.8g | Tuky: 18.2g
Líbí se vám recept?Další porci low carb inspirace najdete na mém Pinterestu!
low carb zelná polévka zelňačka
Petra / LadyLowCarb

Zajímá mě vše kolem low carb stravování. Jsem certifikovaným absolventem kurzu výživový poradce (společnost Nutris®), nemám však lékařské vzdělání - mějte prosím na paměti, že každé lidské tělo reaguje na změny v jídelníčku jiným způsobem, proto se moje zkušenosti od těch vašich mohou lišit.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Kvalitní ořechy za výbornou cenu

>
Send this to a friend
Hezký článek z blogu LadyLowcarb.cz, tady je odkaz: https://ladylowcarb.cz/zelnacka-na-zpusob-low-carb/